nieuwsbrief no 2

Nieuwsbrief nr 2

december 2021

Wij willen u met deze nieuwsbrief op de hoogte houden van ontwikkelingen en activiteiten rondom de eerlijke handel, duurzaamheid en de strijd tegen de armoede in de wereld.

Door de welvaart eerlijker te verdelen werken we samen aan een betere, eerlijke wereld.

Onder het moto “samen thee moment ”was er van 30 oktober tot en met 7 november de Fairtrade week. In wereldwinkels, gemeentekantoren en bibliotheken kregen de bezoekers een TEA for Life theezakje aangeboden. In Haastrecht werden de bezoekers van de weekmarkt verrast met een thee momentje.           De Fairtrade vlaggen hingen uit en ook in de media kreeg deze week aandacht. We kijken terug op een geslaagde actieweek.

Welkom aan nieuwe deelnemers.

We mogen de zes vestigingen van de bibliotheken als nieuwe deelnemers verwelkomen.

Zij schenken Fairtrade koffie en thee.

Wilt u ook deelnemer worden kijk op www.fairtradekrimpenerwaard.nl en meld je aan.

Samenwerking WaardZaam.

De kerngroep Fairtrade gemeente is als zelfstandig functionerend orgaan met een eigen financiële verantwoording ondergebracht bij de Stichting WaardZaam.

WaardZaam wil een bijdrage leveren aan verduurzaming en streeft naar duurzame winst voor mens, natuur en maatschappij. Sinds kort is daar de voedselfamilie bijgekomen.

De voedselfamilie streeft naar een eerlijke route naar gezond eten uit de eigen regio aangevuld met Fairtrade producten.

Wij sluiten daar graag bij aan.

Duurzame ontwikkelingsdoelen ( SDG’S).

In onze vorige nieuwsbrief hebben we aandacht besteed aan SDG 1  Geen armoede.

In deze nieuwsbrief is dat nr. 2 Geen honger.

Een einde maken aan honger.

Duurzame landbouw bevorderen

Voedsel zekerheid

Betere voeding voor iedereen

Onder andere te bereiken door ervoor te zorgen dat alle mensen, in het bijzonder de armen en mensen in kwetsbare situaties met inbegrip van kinderen, het hele jaar door toegang hebben tot voldoende veilig en voedzaam voedsel.

Goede wensen.

We sluiten deze nieuwsbrief af met de wens uit te spreken dat het u en uw dierbaren goed zal gaan.

Blijf gezond en hele fijne feestdagen.

Gijs, Jaap, Marco, Nienke, Marjoleine en Lia

Naar overzicht